WK2014 en SEO: scoren begint met een goede opstelling!
Wat is de overeenkomst tussen scoren op het WK 2014 en scoren in zoekmachines? In beide gevallen begint scoren met een goede opstelling. Om succesvol te zijn met je website heb je een opstelling nodig van goede verdedigers, middenvelders en aanvallers. Ik dit artikel geef ik je de opstelling voor een goed scorende website.
De opstelling om goed te scoren
Hoewel we op het WK 2014 in een nieuw 5-2-3 systeem spelen, zit onze kracht al jaren in het 4-3-3 systeem. Met de juiste spelers op de juiste posities weten wij goed te scoren, ook tegen geduchte concurrenten. Hieronder geef ik een sterke 4-3-3 opstelling voor een goed scorende website.
Goed scoren begint met een goed SEO fundament
Het fundament van elk elftal wordt gevormd door de keeper en de verdediging. Ook als je goed wilt scoren in zoekmachines dient je website een goed SEO fundament te hebben.
Keeper
Kies voor domein- en paginanamen met daarin de keywords verwerkt zodat direct duidelijk is waar de website en webpagina’s over gaan
Laatste man
Begin elke pagina met een unieke, beschrijvende titel van maximaal 60 karakters die overeenkomt met de inhoud van de pagina en gebruik maakt van het belangrijkste keyword.
Voorstopper
Geeft elke pagina een unieke omschrijving van maximaal 200 karakters die de inhoud van de pagina beschrijft met gebruikmaking van de keywords.
Rechtsback
Zorg dat de tekst op een pagina logisch is opgebouwd met een hoofdkopregel (header 1) bovenaan de tekst en subkopregels (header 2-6) voor logische paragrafen en onderdelen, en verwerk hierin de keywords.
Linksback
Plaats tekst die mag opvallen voor lezers en zoekmachines in bold (dikgedrukt) en italic (schuingedrukt) en verwerk hierin de keywords.
Linkbuilding tussen verdediging en middenveld
Het middenveld vormt de link tussen verdediging en aanval. Het bevat daarnaast creatieve spelers die kleur geven aan een succesvol elftal met scorend vermogen.
Mid-mid
Door middel van interne linkbuilding verwijs je bezoekers en zoekmachines op de juiste momenten naar de juiste pagina’s en informatie op je website.
Rechtsmidden
Leg links aan in een goede, verklarende anchor tekst en geef ze een beschrijvende alt tag die iets zegt over de pagina waarnaar verwezen wordt.
Linksmidden
Voorzie je pagina van bijpassende images en geef deze een goede, beschrijvende alt en title tag mee, waarin je de keywords verwerkt.
Scoren door conversie
De aanval moet scoren. Dat lukt alleen door bezoekers naar je website te leiden en conversie mogelijkheden in te bouwen.
Rechtsvoor
Maak je website kenbaar door op relevante en kwalitatieve websites en portals inkomende links aan te (laten) leggen.
Linksvoor
Promoot je website en (bedrijfs)activiteiten via social media kanalen en integreer social media in je website zodat bezoekers je website en –pagina’s kunnen waarderen en delen.
Spits
Scoor nieuwe klanten door conversie mogelijkheden in je website op te nemen.
De coach geeft de opstelling
Ieder team heeft een goede coach nodig, die weet uit welke spelers zijn team bestaat en zorgt voor de opstelling. De coach voor je website is een (zoekmachinevriendelijke) sitemap. De sitemap geeft een overzicht van alle pagina’s in de website in de juiste opstelling. Daarmee wordt het voor zoekmachines makkelijker om de site te doorzoeken, met als gevolg dat deze beter geïndexeerd wordt.
Scoren met SEO
Met deze SEO opstelling zul je goed scoren in zoekmachines. Ik wens het Nederlands Elftal veel succes op het WK 2014 in Brazilië.