Blog

Hoe voorkom je een SEO dip bij een website migratie?

Hoe voorkom je een SEO dip bij een website migratie?

Iedereen heeft ermee te maken dat je website na een aantal jaren verouderd is en dat er een herontwerp moet komen. In dat geval wil je uiteraard voorkomen dat dit negatieve gevolgen heeft voor je vindbaarheid. Hoe voorkom je een SEO dip bij een website migratie? Volg onderstaand stappenplan.

Hoe maak ik mijn website mobielvriendelijk?

Hoe maak ik mijn website mobielvriendelijk?

Meer dan de helft van alle zoekopdrachten op internet komt inmiddels van mobiele apparaten. Google heeft daarom al enige tijd haar focus verlegd van desktop naar mobiel en past bij meer dan 70% van alle sites mobile first indexing toe. Een goede mobiele website is dus cruciaal, maar hoe maak je een website mobielvriendelijk?

Gevonden worden op Google Maps

Hoe word ik gevonden op Google Maps?

Google laat in haar zoekresultaten veelal een Google Maps kaart zien met lokale zoekresultaten. Daarbij toont zij aanbieders van producten en diensten, die overeenkomen met de zoekopdracht en zich het dichtst in de buurt bevinden van de gebruiker. Voor ondernemers is het dus van groot belang op deze kaart te staan. Maar wat moet je doen om gevonden te worden in Google Maps?

Een goede en logische website structuur is belangrijk

Waarom is een goede website structuur belangrijk?

Als je wilt dat Google en andere zoekmachines je website makkelijk kunnen indexeren, dan is een goede site structuur belangrijk. En om je belangrijkste pagina’s goed te laten ranken, moeten pagina’s op de juiste manier naar elkaar verwijzen en page rank geven aan de pagina’s die het belangrijkste zijn.

Hoe word ik gevonden op YouTube?

Hoe word ik gevonden op YouTube?

Steeds meer ondernemers kiezen ervoor hun website of webshop te verrijken met video’s via YouTube. Daarbij is YouTube zelf ook een kanaal waarmee je onder de aandacht kunt komen van potentiële klanten. Hoe zorg je ervoor dat je video’s goed gevonden worden op YouTube?

Hoe werkt het algoritme van Google?

Hoe werkt het algoritme van Google?

Als je weet hoe iets werkt, kun je ervoor zorgen dat je erop voorbereid bent. Dat geldt ook voor de zoekmachine van Google. Als je weet hoe het algoritme werkt, kun je ervoor zorgen dat jouw site eraan voldoet en goed te indexeren is. Laten we dus eens kijken hoe het algoritme van Google werkt.

Je concurrenten te slim af zijn op internet met een goede SEO concurrentiestrategie

Je concurrenten te slim af zijn op internet

Hoe kun je je concurrenten te slim af zijn op internet? We strijden allemaal om de eerste posities op de eerste pagina met zoekresultaten van Google. Wat kun je doen om beter te presteren dan je concurrenten? Een goede SEO concurrentiestrategie helpt. Volg daarvoor ons stappenplan.

Google Analytics 4 versus Universal Analytics

Google Analytics 4 versus Universal Analytics

Op 1 juli 2023 stopt Universal Analytics en gaan we over op Google Analytics 4 voor het meten van verkeer, conversies en bezoekersgedrag op je website. Google adviseert je nu al om GA4 in te stellen. Hoe ga je over, wat moet je doen en wat zijn de voordelen?

De SEO trends voor 2022

Wat zijn de SEO trends voor 2022?

Inmiddels zijn er wereldwijd meer dan 2 miljard websites en alleen al in Nederland zo’n 80.000 webshops. Wil je met jouw site opvallen, dan zul je ook in 2022 aandacht moeten besteden aan SEO. Bij de SEO trends voor 2022 staan je doelgroep, de kwaliteit en actualiteit van je content, je expertise, autoriteit en betrouwbaarheid, linkbuilding, structured data en de Core Web Vitals centraal.

  1. Wat is Schema Markup en waarom is het belangrijk?
  2. Is Google PageRank nog steeds belangrijk?
  3. Hoe optimaliseer je een webshop?
  4. Hoe indexeert Google een website?
  5. SEO Concurrentie Analyse
  6. Wat is Google Passage Ranking
  7. Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (EAB)
  8. SEO tips voor 2021
  9. Wat zijn de SEO trends voor 2021?
  10. Een webpagina updaten of een nieuwe maken?
  11. Hoe krijg je een nieuwe website snel hoog in Google?
  12. Wat zijn de Google Core Web Vitals?
  13. Hoe optimaliseer je foto's en images voor SEO?
  14. Ingrediënten voor goed online ondernemen
  15. Een SEO vriendelijk CMS en template
  16. Wat zijn de SEO trends in 2020?
  17. Wat is de Google BERT update?
  18. Hoe optimaliseer je voor Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex en Baidu?
  19. Wat moet je niet doen bij SEO?
  20. Wat zijn belangrijke SEO KPI's?
  21. Wat zijn goede links voor SEO?
  22. Hoe schrijf je een SEO tekst?
  23. Tips voor het optimaliseren van je pagina snelheid
  24. Wat zijn de belangrijkste HTML tags voor SEO?
  25. Wat zijn de SEO trends voor 2019?
  26. Winnende SEO strategieën
  27. Hoe belangrijk is user-generated content?
  28. Wat is structured data markup?
  29. Mobile-first indexing
  30. Hoe krijgt mijn website links?
  31. Voldoet mijn website aan de AVG?
  32. Hoe optimaliseer je voor spraakgestuurde zoekopdrachten?
  33. Wat is TF-IDF?
  34. Wat zijn de SEO trends voor 2018?
  35. Welke SEO trucs werken niet (meer)?
  36. Hoe optimaliseer je een WordPress website?
  37. Zelf je website optimaliseren
  38. Hoe optimaliseer je een one-page website voor zoekmachines (SEO)?
  39. Gids voor interne linkbuilding
  40. Waarom ben ik gezakt in Google?
  41. Hoe verhoog ik mijn CTR?
  42. SEO bij feestdagen en speciale gebeurtenissen
  43. Waarom eigen, unieke en kwalitatieve content?
  44. Wat is duplicate content?
  45. Hoe optimaliseer je een blog post?
  46. Wat is Google AMP?
  47. Wat zijn de SEO trends voor 2017?
  48. SEO van de toekomst
  49. Overzicht van Google algoritme updates
  50. Maak het SEO robots makkelijk
  51. Zo maak je een perfect geoptimaliseerde webpagina
  52. De nieuwe keyword strategie
  53. Optimaliseer je website volgens het koopgedrag
  54. Google hecht weer waarde aan meta keywords tag
  55. De belangrijkste ranking factoren
  56. Panda en Penguin in 2016
  57. Succesvol social media inzetten voor ondernemers
  58. Bezoekersgedrag bepaalt in hoge mate jouw positie
  59. SEO trends voor 2016
  60. Vergeet interne linkbuilding niet!
  61. Hoe interessant is jouw website?
  62. Handige Google website apps
  63. URL wijzigen? Niet doen!
  64. Lokaal gevonden worden
  65. Goed vindbaar in 2015
  66. Frames in websites belemmeren SEO
  67. Online adverteren voor ondernemers
  68. Gevonden worden met landingspagina's
  69. Beter vindbaar met HTTPS
  70. Long tail keywords
  71. WK2014: scoren met SEO
  72. Het belang van een website voor ZZP-ers
  73. De formule voor een succesvolle webshop
  74. Conversie en leadgeneratie
  75. De gevolgen van de Panda, Penguin en Hummingbird update
  76. Goed gevonden worden begint met on-page SEO
  77. Linkbuilding is dood!
  78. Google is uw digitale visitekaartje
  79. Google Hummingbird update
  80. Meer bezoekers door Artikel Marketing
  81. Social media voor ondernemers: wat te doen?
  82. Links en linkbuilding
  83. Zoekmachine optimalisatie voor dummies
  84. SEO tip: koop geen volgers of likes
  85. Wat maakt content marketing belangrijk?
  86. Zoekmachine optimalisatie via landing pages
  87. Leads genereren met uw website
  88. Wat is jouw elevator pitch?
  89. Facebook, LinkedIn of allebei?
  90. Vinden of gevonden worden
  91. Is SEO Dood?
  92. Ik heb mijn website alleen voor informatie
  93. SEO helpt ZZP-ers bij acquisitie
  94. SEO is niet moeilijk!
  95. MKB en ZZP besteden weinig aandacht aan SEO

Laatste blogs

Hoe voorkom je een SEO dip bij een website migratie?
Lees meer...
Hoe maak ik mijn website mobielvriendelijk?
Lees meer...
Waarom is een goede website structuur belangrijk?
Lees meer...

SEO cursus

SEO cursus aan VU Oss

27 feb t/m 3 apr 2023

Aanmelden