Blog

Wat zijn de belangrijkste Google penalties en hoe los je ze op?

Wat zijn de belangrijkste Google penalties?

De ergste nachtmerrie voor de vindbaarheid van je website is een Google penalty. Wat zijn de belangrijkste penalties, maar vooral, wat kun je er aan doen? Wij geven een overzicht van de belangrijkste oorzaken en oplossingen.

Regelmatig de content van je website onderhouden en actualiseren

Content onderhouden en actualiseren

Als je website al wat langer bestaat, is het goed de content eens kritisch te bekijken en deze te onderhouden of te actualiseren waar nodig. Oude, achterhaalde content kun je beter weghalen of actualiseren, omdat de waarde afneemt. En dat kan een negatief effect hebben op de waarde van je website. We geven je een aantal tips en richtlijnen hoe je de content van je site kunt onderhouden en actualiseren.

Hoe maak ik mijn website mobielvriendelijk?

Hoe maak ik mijn website mobielvriendelijk?

Meer dan de helft van alle zoekopdrachten op internet komt inmiddels van mobiele apparaten. Google heeft daarom al enige tijd haar focus verlegd van desktop naar mobiel en past bij meer dan 70% van alle sites mobile first indexing toe. Een goede mobiele website is dus cruciaal, maar hoe maak je een website mobielvriendelijk?

Wat zijn de SEO trends voor 2023?

Wat zijn de SEO trends voor 2023?

Een nieuw jaar met nieuwe kansen! Ondanks stijgende prijzen, recessie en energiecrisis hoop je natuurlijk dat 2023 je zakelijk succes brengt. Als klanten jou in eerste instantie maar vinden. Laten we het nieuwe jaar daarom weer beginnen met een overzicht van de SEO trends en ontwikkelingen die je helpen bij het verbeteren of behouden van jouw posities in zoekmachines.

Een goede en logische website structuur is belangrijk

Waarom is een goede website structuur belangrijk?

Als je wilt dat Google en andere zoekmachines je website makkelijk kunnen indexeren, dan is een goede site structuur belangrijk. En om je belangrijkste pagina’s goed te laten ranken, moeten pagina’s op de juiste manier naar elkaar verwijzen en page rank geven aan de pagina’s die het belangrijkste zijn.

9 tips voor het schrijven van een blog

9 Tips voor het schrijven van een blog artikel

Voor zoekmachines is het belangrijk dat je website levendig is, dus met enige regelmaat nieuwe of geactualiseerd content laat zien. Het schrijven van blog artikelen is hiervoor een goede manier. Maar hoe verzin je steeds weer een nieuw onderwerp? Deze 9 tips voor het schrijven van een blog artikel zullen je helpen.

Hoe werkt het algoritme van Google?

Hoe werkt het algoritme van Google?

Als je weet hoe iets werkt, kun je ervoor zorgen dat je erop voorbereid bent. Dat geldt ook voor de zoekmachine van Google. Als je weet hoe het algoritme werkt, kun je ervoor zorgen dat jouw site eraan voldoet en goed te indexeren is. Laten we dus eens kijken hoe het algoritme van Google werkt.

Hoe voorkom je een SEO dip bij een website migratie?

Hoe voorkom je een SEO dip bij een website migratie?

Iedereen heeft ermee te maken dat je website na een aantal jaren verouderd is en dat er een herontwerp moet komen. In dat geval wil je uiteraard voorkomen dat dit negatieve gevolgen heeft voor je vindbaarheid. Hoe voorkom je een SEO dip bij een website migratie? Volg onderstaand stappenplan.

Google Analytics 4 versus Universal Analytics

Google Analytics 4 versus Universal Analytics

Op 1 juli 2023 stopt Universal Analytics en gaan we over op Google Analytics 4 voor het meten van verkeer, conversies en bezoekersgedrag op je website. Google adviseert je nu al om GA4 in te stellen. Hoe ga je over, wat moet je doen en wat zijn de voordelen?

  1. Hoe word ik goed gevonden op Google Maps?
  2. Hoe word ik goed gevonden op YouTube?
  3. Je concurrenten te slim af zijn op internet
  4. Wat zijn de SEO trends voor 2022?
  5. Wat is Schema Markup en waarom is het belangrijk?
  6. Is Google PageRank nog steeds belangrijk?
  7. Hoe optimaliseer je een webshop?
  8. Hoe indexeert Google een website?
  9. SEO Concurrentie Analyse
  10. Wat is Google Passage Ranking
  11. Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (EAB)
  12. SEO tips voor 2021
  13. Wat zijn de SEO trends voor 2021?
  14. Een webpagina updaten of een nieuwe maken?
  15. Hoe krijg je een nieuwe website snel hoog in Google?
  16. Wat zijn de Google Core Web Vitals?
  17. Hoe optimaliseer je foto's en images voor SEO?
  18. Ingrediënten voor goed online ondernemen
  19. Een SEO vriendelijk CMS en template
  20. Wat is de Google BERT update?
  21. Hoe optimaliseer je voor Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex en Baidu?
  22. Wat moet je niet doen bij SEO?
  23. Wat zijn belangrijke SEO KPI's?
  24. Wat zijn goede links voor SEO?
  25. Hoe schrijf je een SEO tekst?
  26. Tips voor het optimaliseren van je pagina snelheid
  27. Wat zijn de belangrijkste HTML tags voor SEO?
  28. Winnende SEO strategieën
  29. Hoe belangrijk is user-generated content?
  30. Wat is structured data markup?
  31. Mobile-first indexing
  32. Hoe krijgt mijn website links?
  33. Voldoet mijn website aan de AVG?
  34. Hoe optimaliseer je voor spraakgestuurde zoekopdrachten?
  35. Wat is TF-IDF?
  36. Welke SEO trucs werken niet (meer)?
  37. Hoe optimaliseer je een WordPress website?
  38. Zelf je website optimaliseren
  39. Hoe optimaliseer je een one-page website voor zoekmachines (SEO)?
  40. Gids voor interne linkbuilding
  41. Waarom ben ik gezakt in Google?
  42. Hoe verhoog ik mijn CTR?
  43. SEO bij feestdagen en speciale gebeurtenissen
  44. Waarom eigen, unieke en kwalitatieve content?
  45. Wat is duplicate content?
  46. Hoe optimaliseer je een blog post?
  47. Wat is Google AMP?
  48. SEO van de toekomst
  49. Overzicht van Google algoritme updates
  50. Maak het SEO robots makkelijk
  51. Zo maak je een perfect geoptimaliseerde webpagina
  52. De nieuwe keyword strategie
  53. Optimaliseer je website volgens het koopgedrag
  54. De belangrijkste ranking factoren
  55. Succesvol social media inzetten voor ondernemers
  56. Bezoekersgedrag bepaalt in hoge mate jouw positie
  57. Vergeet interne linkbuilding niet!
  58. Hoe interessant is jouw website?
  59. Handige Google website apps
  60. URL wijzigen? Niet doen!
  61. Lokaal gevonden worden
  62. Goed vindbaar in 2015
  63. Frames in websites belemmeren SEO
  64. Online adverteren voor ondernemers
  65. Gevonden worden met landingspagina's
  66. Beter vindbaar met HTTPS
  67. Long tail keywords
  68. Het belang van een website voor ZZP-ers
  69. De formule voor een succesvolle webshop
  70. Conversie en leadgeneratie
  71. Goed gevonden worden begint met on-page SEO
  72. Linkbuilding is dood!
  73. Google is uw digitale visitekaartje
  74. Meer bezoekers door Artikel Marketing
  75. Social media voor ondernemers: wat te doen?
  76. Links en linkbuilding
  77. Zoekmachine optimalisatie voor dummies
  78. Wat maakt content marketing belangrijk?
  79. Zoekmachine optimalisatie via landing pages
  80. Leads genereren met uw website
  81. Wat is jouw elevator pitch?
  82. Facebook, LinkedIn of allebei?
  83. Vinden of gevonden worden
  84. Ik heb mijn website alleen voor informatie
  85. SEO helpt ZZP-ers bij acquisitie
  86. SEO is niet moeilijk!
  87. MKB en ZZP besteden weinig aandacht aan SEO

Laatste blogs

Wat zijn de belangrijkste Google penalties?
Lees meer...
Content onderhouden en actualiseren
Lees meer...
Wat zijn de SEO trends voor 2023?
Lees meer...

SEO cursus

SEO cursus aan VU Oss

27 feb t/m 3 apr 2023

Aanmelden