Blog

Hoe optimaliseer je een webshop (SEO)?

Hoe optimaliseer je een webshop?

Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. De concurrentiestrijd om hoog in zoekmachines te komen is hevig. Hoe optimaliseer je een webshop om toch hoog in de zoekresultaten te komen? Gebruik de taal van je doelgroep, optimaliseer categorie- en productpagina’s, voeg schema markup toe, voorkom duplicate content en houd je assortiment up-to-date.

Hoe indexeert Google een website?

Hoe indexeert Google een website?

Om hoog in de zoekresultaten te komen is het belangrijk dat Google een website goed kan analyseren en indexeren. Maar hoe doet Google dat? Meer inzicht in het indexeringsproces geeft ook meer houvast hoe je een website of webshop moet optimaliseren.

SEO tips voor 2021 over zoekmachine optimalisatie

SEO tips voor 2021

In onze vorige blog schreven we over de SEO trends voor 2021. Deze keer geven we je belangrijke SEO tips voor 2021, die ervoor zorgen dat zoekmachines je website goed en probleemloos indexeren en die leiden tot een goede ranking. Hieronder vallen zowel technische als inhoudelijke aspecten. We zetten 7 tips voor zoekmachine optimalisatie op een rij.

SEO concurrentie analyse om hoger in zoekmachines te komen

SEO concurrentie analyse

SEO begint altijd met het optimaliseren van je eigen website. Daarmee zorg je ervoor dat zoekmachines je site goed kunnen indexeren en opnemen in hun ranking. Maar waar je uiteindelijk in de ranking terecht komt, hangt af van je concurrenten. Een goede SEO concurrentie analyse is daarom van groot belang, zodat je er alles aan kunt doen om beter te ranken dan je concurrenten.

De SEO trends voor 2021

Wat zijn de SEO trends voor 2021?

Ook het afgelopen jaar heeft Google weer kleine en grote wijzigingen aangebracht in haar zoekmachine algoritmes, met als gevolg dat zoekresultaten veranderen. Wil je blijvend goed gevonden worden met je website of webshop, dan is het van belang in te springen op de veranderingen. Dit zijn de SEO trends voor 2021.

Google Passage Ranking kan tekstonderdelen als zoekresultaat presenteren

Wat is Google Passage Ranking?

Met Passage Ranking is Google in staat een onderdeel van een tekst op een webpagina terug te geven als zoekresultaat. De update maakt het mogelijk delen van een tekst als zoekresultaat te presenteren, wanneer de inhoud van een passage het beste overeenkomst met het antwoord op een zoekopdracht. Een volgende stap van Google om de kwaliteit van haar zoekmachine te verbeteren.

Je kunt een verouderde webpagina beter updaten dan een nieuwe maken

Een webpagina updaten of een nieuwe maken?

Als de informatie op een webpagina verouderd is, kun je deze dan beter updaten, of beter een nieuwe pagina maken? Er zijn een aantal redenen waarom je een webpagina beter kunt actualiseren, dan dat je een nieuwe pagina maakt. Verder geven we je tips hoe je een pagina kunt updaten.

Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (E-A-B) zijn belangrijke factoren voor Google

Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (E-A-B)

Bij het bepalen van de kwaliteit van je content let Google op de zogenaamde E-A-T factoren: Expertise, Authority, Trustworthiness, of in goed Nederlands Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid. Als jouw content goed scoort op deze factoren, dan wordt je beloond met een goede positie in de zoekresultaten.

Hoe krijg je een nieuwe website snel hoog in Google?

Hoe krijg je een nieuwe website snel hoog in Google?

Als je een nieuwe website lanceert duur het lang voordat deze vindbaar is in Google. Dit wordt ook wel het Google Sandbox effect genoemd. Toch zijn er een aantal zaken die je kunt doen om snel hoog in Google te komen en niet te lang in haar “zandbak” te blijven.

  1. Wat zijn de Google Core Web Vitals?
  2. Hoe optimaliseer je foto's en images voor SEO?
  3. Het belang van goede SEO rapportages
  4. Ingrediënten voor goed online ondernemen
  5. Een SEO vriendelijk CMS en template
  6. Wat zijn de SEO trends in 2020?
  7. Wat is de Google BERT update?
  8. Hoe optimaliseer je voor Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex en Baidu?
  9. Wat moet je niet doen bij SEO?
  10. Wat zijn belangrijke SEO KPI's?
  11. Wat zijn goede links voor SEO?
  12. Hoe schrijf je een SEO tekst?
  13. Tips voor het optimaliseren van je pagina snelheid
  14. Wat zijn de belangrijkste HTML tags voor SEO?
  15. Wat zijn de SEO trends voor 2019?
  16. Winnende SEO strategieën
  17. Hoe belangrijk is user-generated content?
  18. Wat is structured data markup?
  19. Mobile-first indexing
  20. Hoe krijgt mijn website links?
  21. Voldoet mijn website aan de AVG?
  22. Hoe optimaliseer je voor spraakgestuurde zoekopdrachten?
  23. Wat is TF-IDF?
  24. Wat zijn de SEO trends voor 2018?
  25. Welke SEO trucs werken niet (meer)?
  26. Hoe optimaliseer je een WordPress website?
  27. Zelf je website optimaliseren
  28. Hoe optimaliseer je een one-page website voor zoekmachines (SEO)?
  29. Gids voor interne linkbuilding
  30. Waarom ben ik gezakt in Google?
  31. Hoe verhoog ik mijn CTR?
  32. SEO bij feestdagen en speciale gebeurtenissen
  33. Waarom eigen, unieke en kwalitatieve content?
  34. Wat is duplicate content?
  35. Hoe optimaliseer je een blog post?
  36. Wat is Google AMP?
  37. Wat zijn de SEO trends voor 2017?
  38. SEO van de toekomst
  39. Overzicht van Google algoritme updates
  40. Maak het SEO robots makkelijk
  41. Zo maak je een perfect geoptimaliseerde webpagina
  42. De nieuwe keyword strategie
  43. Optimaliseer je website volgens het koopgedrag
  44. Google hecht weer waarde aan meta keywords tag
  45. De belangrijkste ranking factoren
  46. Panda en Penguin in 2016
  47. Succesvol social media inzetten voor ondernemers
  48. Bezoekersgedrag bepaalt in hoge mate jouw positie
  49. SEO trends voor 2016
  50. Vergeet interne linkbuilding niet!
  51. Hoe interessant is jouw website?
  52. Handige Google website apps
  53. URL wijzigen? Niet doen!
  54. Lokaal gevonden worden
  55. Goed vindbaar in 2015
  56. Frames in websites belemmeren SEO
  57. Online adverteren voor ondernemers
  58. Gevonden worden met landingspagina's
  59. Beter vindbaar met HTTPS
  60. Long tail keywords
  61. WK2014: scoren met SEO
  62. Het belang van een website voor ZZP-ers
  63. De formule voor een succesvolle webshop
  64. Conversie en leadgeneratie
  65. De gevolgen van de Panda, Penguin en Hummingbird update
  66. Goed gevonden worden begint met on-page SEO
  67. Linkbuilding is dood!
  68. Google is uw digitale visitekaartje
  69. Google Hummingbird update
  70. Meer bezoekers door Artikel Marketing
  71. Social media voor ondernemers: wat te doen?
  72. Links en linkbuilding
  73. Zoekmachine optimalisatie voor dummies
  74. SEO tip: koop geen volgers of likes
  75. Wat maakt content marketing belangrijk?
  76. Zoekmachine optimalisatie via landing pages
  77. Leads genereren met uw website
  78. Wat is jouw elevator pitch?
  79. Facebook, LinkedIn of allebei?
  80. Vinden of gevonden worden
  81. Is SEO Dood?
  82. Ik heb mijn website alleen voor informatie
  83. SEO helpt ZZP-ers bij acquisitie
  84. SEO is niet moeilijk!
  85. MKB en ZZP besteden weinig aandacht aan SEO

Laatste blogs

Hoe optimaliseer je een webshop?
Lees meer...
Hoe indexeert Google een website?
Lees meer...
SEO Concurrentie Analyse
Lees meer...

SEO cursus

SEO cursus aan VU Oss

1 nov t/m 6 dec 2021

7 mrt t/m 11 apr 2022

Lees meer...

© 2012-2021 SEO Advies MKB. Alle rechten voorbehouden.