Blog

Wat is Schema Markup en waarom is het belangrijk?

Wat is schema markup en waarom is het belangrijk?

Schema Markup stelt je in staat je zoekresultaat (snippet) te verrijken met waardevolle informatie. Dit wordt ook Sturctured Data genoemd. Schema Markup en Structured Data zijn voor Google belangrijke informatiebronnen om je webpagina en content beter te begrijpen, zodat ze je beter naar voren kan brengen in haar zoekresultaten.

Google PageRank is nog altijd belangrijk voor SEO

Is Google PageRank nog steeds belangrijk?

In de jaren ’90 introduceerde Google het PageRank algoritme als een manier om de waarde van een webpagina te bepalen. Sindsdien zijn de Google algoritmes flink veranderd en complexer geworden. PageRank speelt daarbij nog altijd een rol, maar wel in gewijzigde vorm.

Google Passage Ranking kan tekstonderdelen als zoekresultaat presenteren

Wat is Google Passage Ranking?

Met Passage Ranking is Google in staat een onderdeel van een tekst op een webpagina terug te geven als zoekresultaat. De update maakt het mogelijk delen van een tekst als zoekresultaat te presenteren, wanneer de inhoud van een passage het beste overeenkomst met het antwoord op een zoekopdracht. Een volgende stap van Google om de kwaliteit van haar zoekmachine te verbeteren.

Hoe optimaliseer je een webshop (SEO)?

Hoe optimaliseer je een webshop?

Webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. De concurrentiestrijd om hoog in zoekmachines te komen is hevig. Hoe optimaliseer je een webshop om toch hoog in de zoekresultaten te komen? Gebruik de taal van je doelgroep, optimaliseer categorie- en productpagina’s, voeg schema markup toe, voorkom duplicate content en houd je assortiment up-to-date.

Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (E-A-B) zijn belangrijke factoren voor Google

Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (E-A-B)

Bij het bepalen van de kwaliteit van je content let Google op de zogenaamde E-A-T factoren: Expertise, Authority, Trustworthiness, of in goed Nederlands Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid. Als jouw content goed scoort op deze factoren, dan wordt je beloond met een goede positie in de zoekresultaten.

Hoe indexeert Google een website?

Hoe indexeert Google een website?

Om hoog in de zoekresultaten te komen is het belangrijk dat Google een website goed kan analyseren en indexeren. Maar hoe doet Google dat? Meer inzicht in het indexeringsproces geeft ook meer houvast hoe je een website of webshop moet optimaliseren.

SEO tips voor 2021 over zoekmachine optimalisatie

SEO tips voor 2021

In onze vorige blog schreven we over de SEO trends voor 2021. Deze keer geven we je belangrijke SEO tips voor 2021, die ervoor zorgen dat zoekmachines je website goed en probleemloos indexeren en die leiden tot een goede ranking. Hieronder vallen zowel technische als inhoudelijke aspecten. We zetten 7 tips voor zoekmachine optimalisatie op een rij.

SEO concurrentie analyse om hoger in zoekmachines te komen

SEO concurrentie analyse

SEO begint altijd met het optimaliseren van je eigen website. Daarmee zorg je ervoor dat zoekmachines je site goed kunnen indexeren en opnemen in hun ranking. Maar waar je uiteindelijk in de ranking terecht komt, hangt af van je concurrenten. Een goede SEO concurrentie analyse is daarom van groot belang, zodat je er alles aan kunt doen om beter te ranken dan je concurrenten.

De SEO trends voor 2021

Wat zijn de SEO trends voor 2021?

Ook het afgelopen jaar heeft Google weer kleine en grote wijzigingen aangebracht in haar zoekmachine algoritmes, met als gevolg dat zoekresultaten veranderen. Wil je blijvend goed gevonden worden met je website of webshop, dan is het van belang in te springen op de veranderingen. Dit zijn de SEO trends voor 2021.

  1. Een webpagina updaten of een nieuwe maken?
  2. Hoe krijg je een nieuwe website snel hoog in Google?
  3. Wat zijn de Google Core Web Vitals?
  4. Hoe optimaliseer je foto's en images voor SEO?
  5. Het belang van goede SEO rapportages
  6. Ingrediënten voor goed online ondernemen
  7. Een SEO vriendelijk CMS en template
  8. Wat zijn de SEO trends in 2020?
  9. Wat is de Google BERT update?
  10. Hoe optimaliseer je voor Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex en Baidu?
  11. Wat moet je niet doen bij SEO?
  12. Wat zijn belangrijke SEO KPI's?
  13. Wat zijn goede links voor SEO?
  14. Hoe schrijf je een SEO tekst?
  15. Tips voor het optimaliseren van je pagina snelheid
  16. Wat zijn de belangrijkste HTML tags voor SEO?
  17. Wat zijn de SEO trends voor 2019?
  18. Winnende SEO strategieën
  19. Hoe belangrijk is user-generated content?
  20. Wat is structured data markup?
  21. Mobile-first indexing
  22. Hoe krijgt mijn website links?
  23. Voldoet mijn website aan de AVG?
  24. Hoe optimaliseer je voor spraakgestuurde zoekopdrachten?
  25. Wat is TF-IDF?
  26. Wat zijn de SEO trends voor 2018?
  27. Welke SEO trucs werken niet (meer)?
  28. Hoe optimaliseer je een WordPress website?
  29. Zelf je website optimaliseren
  30. Hoe optimaliseer je een one-page website voor zoekmachines (SEO)?
  31. Gids voor interne linkbuilding
  32. Waarom ben ik gezakt in Google?
  33. Hoe verhoog ik mijn CTR?
  34. SEO bij feestdagen en speciale gebeurtenissen
  35. Waarom eigen, unieke en kwalitatieve content?
  36. Wat is duplicate content?
  37. Hoe optimaliseer je een blog post?
  38. Wat is Google AMP?
  39. Wat zijn de SEO trends voor 2017?
  40. SEO van de toekomst
  41. Overzicht van Google algoritme updates
  42. Maak het SEO robots makkelijk
  43. Zo maak je een perfect geoptimaliseerde webpagina
  44. De nieuwe keyword strategie
  45. Optimaliseer je website volgens het koopgedrag
  46. Google hecht weer waarde aan meta keywords tag
  47. De belangrijkste ranking factoren
  48. Panda en Penguin in 2016
  49. Succesvol social media inzetten voor ondernemers
  50. Bezoekersgedrag bepaalt in hoge mate jouw positie
  51. SEO trends voor 2016
  52. Vergeet interne linkbuilding niet!
  53. Hoe interessant is jouw website?
  54. Handige Google website apps
  55. URL wijzigen? Niet doen!
  56. Lokaal gevonden worden
  57. Goed vindbaar in 2015
  58. Frames in websites belemmeren SEO
  59. Online adverteren voor ondernemers
  60. Gevonden worden met landingspagina's
  61. Beter vindbaar met HTTPS
  62. Long tail keywords
  63. WK2014: scoren met SEO
  64. Het belang van een website voor ZZP-ers
  65. De formule voor een succesvolle webshop
  66. Conversie en leadgeneratie
  67. De gevolgen van de Panda, Penguin en Hummingbird update
  68. Goed gevonden worden begint met on-page SEO
  69. Linkbuilding is dood!
  70. Google is uw digitale visitekaartje
  71. Google Hummingbird update
  72. Meer bezoekers door Artikel Marketing
  73. Social media voor ondernemers: wat te doen?
  74. Links en linkbuilding
  75. Zoekmachine optimalisatie voor dummies
  76. SEO tip: koop geen volgers of likes
  77. Wat maakt content marketing belangrijk?
  78. Zoekmachine optimalisatie via landing pages
  79. Leads genereren met uw website
  80. Wat is jouw elevator pitch?
  81. Facebook, LinkedIn of allebei?
  82. Vinden of gevonden worden
  83. Is SEO Dood?
  84. Ik heb mijn website alleen voor informatie
  85. SEO helpt ZZP-ers bij acquisitie
  86. SEO is niet moeilijk!
  87. MKB en ZZP besteden weinig aandacht aan SEO

Laatste blogs

Wat is Schema Markup en waarom is het belangrijk?
Lees meer...
Is Google PageRank nog steeds belangrijk?
Lees meer...
Hoe optimaliseer je een webshop?
Lees meer...

SEO cursus

 
SEO cursus aan VU Oss

1 nov t/m 6 dec 2021

7 mrt t/m 11 apr 2022

Lees meer...

© 2012-2021 SEO Advies MKB. Alle rechten voorbehouden.