Blog

SEO concurrentie analyse om hoger in zoekmachines te komen

SEO concurrentie analyse

SEO begint altijd met het optimaliseren van je eigen website. Daarmee zorg je ervoor dat zoekmachines je site goed kunnen indexeren en opnemen in hun ranking. Maar waar je uiteindelijk in de ranking terecht komt, hangt af van je concurrenten. Een goede SEO concurrentie analyse is daarom van groot belang, zodat je er alles aan kunt doen om beter te ranken dan je concurrenten.

Google Passage Ranking kan tekstonderdelen als zoekresultaat presenteren

Wat is Google Passage Ranking?

Met Passage Ranking is Google in staat een onderdeel van een tekst op een webpagina terug te geven als zoekresultaat. De update maakt het mogelijk delen van een tekst als zoekresultaat te presenteren, wanneer de inhoud van een passage het beste overeenkomst met het antwoord op een zoekopdracht. Een volgende stap van Google om de kwaliteit van haar zoekmachine te verbeteren.

Je kunt een verouderde webpagina beter updaten dan een nieuwe maken

Een webpagina updaten of een nieuwe maken?

Als de informatie op een webpagina verouderd is, kun je deze dan beter updaten, of beter een nieuwe pagina maken? Er zijn een aantal redenen waarom je een webpagina beter kunt actualiseren, dan dat je een nieuwe pagina maakt. Verder geven we je tips hoe je een pagina kunt updaten.

Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (E-A-B) zijn belangrijke factoren voor Google

Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (E-A-B)

Bij het bepalen van de kwaliteit van je content let Google op de zogenaamde E-A-T factoren: Expertise, Authority, Trustworthiness, of in goed Nederlands Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid. Als jouw content goed scoort op deze factoren, dan wordt je beloond met een goede positie in de zoekresultaten.

Hoe krijg je een nieuwe website snel hoog in Google?

Hoe krijg je een nieuwe website snel hoog in Google?

Als je een nieuwe website lanceert duur het lang voordat deze vindbaar is in Google. Dit wordt ook wel het Google Sandbox effect genoemd. Toch zijn er een aantal zaken die je kunt doen om snel hoog in Google te komen en niet te lang in haar “zandbak” te blijven.

SEO tips voor 2021 over zoekmachine optimalisatie

SEO tips voor 2021

In onze vorige blog schreven we over de SEO trends voor 2021. Deze keer geven we je belangrijke SEO tips voor 2021, die ervoor zorgen dat zoekmachines je website goed en probleemloos indexeren en die leiden tot een goede ranking. Hieronder vallen zowel technische als inhoudelijke aspecten. We zetten 7 tips voor zoekmachine optimalisatie op een rij.

Wat zijn de Google Core Web Vitals?

Wat zijn Google Core Web Vitals?

Google heeft een drietal Core Web Vitals gedefinieerd die belangrijk zijn voor de ranking van websites. Het gaat hierbij om drie meetbare gebruikerservaringen ten aanzien van snelheid, reactietijd en stabiliteit van de website. Op basis van de core web vitals wordt de eerste indruk van je website bepaald. Als je website hier geen goede resultaten in boekt heeft dat een negatief effect op je vindbaarheid. Immers, je krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk!

De SEO trends voor 2021

Wat zijn de SEO trends voor 2021?

Ook het afgelopen jaar heeft Google weer kleine en grote wijzigingen aangebracht in haar zoekmachine algoritmes, met als gevolg dat zoekresultaten veranderen. Wil je blijvend goed gevonden worden met je website of webshop, dan is het van belang in te springen op de veranderingen. Dit zijn de SEO trends voor 2021.

Optimaliseer foto's en images voor SEO

Hoe optimaliseer je foto’s en images voor SEO

Foto’s en images zijn tegenwoordig een belangrijk onderdeel van elke website of webshop. Immers, een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Maar voor SEO is het wel van belang dat ook foto’s en images goed geoptimaliseerd zijn. Want ook zij dragen ertoe bij dat je site goed gevonden wordt.

  1. Het belang van goede SEO rapportages
  2. Ingrediënten voor goed online ondernemen
  3. Een SEO vriendelijk CMS en template
  4. Wat zijn de SEO trends in 2020?
  5. Wat is de Google BERT update?
  6. Hoe optimaliseer je voor Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex en Baidu?
  7. Wat moet je niet doen bij SEO?
  8. Wat zijn belangrijke SEO KPI's?
  9. Wat zijn goede links voor SEO?
  10. Hoe schrijf je een SEO tekst?
  11. Tips voor het optimaliseren van je pagina snelheid
  12. Wat zijn de belangrijkste HTML tags voor SEO?
  13. Wat zijn de SEO trends voor 2019?
  14. Winnende SEO strategieën
  15. Hoe belangrijk is user-generated content?
  16. Wat is structured data markup?
  17. Mobile-first indexing
  18. Hoe krijgt mijn website links?
  19. Voldoet mijn website aan de AVG?
  20. Hoe optimaliseer je voor spraakgestuurde zoekopdrachten?
  21. Wat is TF-IDF?
  22. Wat zijn de SEO trends voor 2018?
  23. Welke SEO trucs werken niet (meer)?
  24. Hoe optimaliseer je een WordPress website?
  25. Zelf je website optimaliseren
  26. Hoe optimaliseer je een one-page website voor zoekmachines (SEO)?
  27. Gids voor interne linkbuilding
  28. Waarom ben ik gezakt in Google?
  29. Hoe verhoog ik mijn CTR?
  30. SEO bij feestdagen en speciale gebeurtenissen
  31. Waarom eigen, unieke en kwalitatieve content?
  32. Wat is duplicate content?
  33. Hoe optimaliseer je een blog post?
  34. Wat is Google AMP?
  35. Wat zijn de SEO trends voor 2017?
  36. SEO van de toekomst
  37. Overzicht van Google algoritme updates
  38. Maak het SEO robots makkelijk
  39. Zo maak je een perfect geoptimaliseerde webpagina
  40. De nieuwe keyword strategie
  41. Optimaliseer je website volgens het koopgedrag
  42. Google hecht weer waarde aan meta keywords tag
  43. De belangrijkste ranking factoren
  44. Panda en Penguin in 2016
  45. Succesvol social media inzetten voor ondernemers
  46. Bezoekersgedrag bepaalt in hoge mate jouw positie
  47. SEO trends voor 2016
  48. Vergeet interne linkbuilding niet!
  49. Hoe interessant is jouw website?
  50. Handige Google website apps
  51. URL wijzigen? Niet doen!
  52. Lokaal gevonden worden
  53. Goed vindbaar in 2015
  54. Frames in websites belemmeren SEO
  55. Online adverteren voor ondernemers
  56. Gevonden worden met landingspagina's
  57. Beter vindbaar met HTTPS
  58. Long tail keywords
  59. WK2014: scoren met SEO
  60. Het belang van een website voor ZZP-ers
  61. De formule voor een succesvolle webshop
  62. Conversie en leadgeneratie
  63. De gevolgen van de Panda, Penguin en Hummingbird update
  64. Goed gevonden worden begint met on-page SEO
  65. Linkbuilding is dood!
  66. Google is uw digitale visitekaartje
  67. Google Hummingbird update
  68. Meer bezoekers door Artikel Marketing
  69. Social media voor ondernemers: wat te doen?
  70. Links en linkbuilding
  71. Zoekmachine optimalisatie voor dummies
  72. SEO tip: koop geen volgers of likes
  73. Wat maakt content marketing belangrijk?
  74. Zoekmachine optimalisatie via landing pages
  75. Leads genereren met uw website
  76. Wat is jouw elevator pitch?
  77. Facebook, LinkedIn of allebei?
  78. Vinden of gevonden worden
  79. Is SEO Dood?
  80. Ik heb mijn website alleen voor informatie
  81. SEO helpt ZZP-ers bij acquisitie
  82. SEO is niet moeilijk!
  83. MKB en ZZP besteden weinig aandacht aan SEO

Laatste blogs

SEO Concurrentie Analyse
Lees meer...
Wat is Google Passage Ranking
Lees meer...
Expertise, autoriteit en betrouwbaarheid (EAB)
Lees meer...

SEO cursus

SEO cursus aan VU Oss

1 nov t/m 6 dec 2021

7 mrt t/m 11 apr 2022

Lees meer...

© 2012-2021 SEO Advies MKB. Alle rechten voorbehouden.