Nieuws

Blog - 20 oktober

Zelf je website optimaliseren

Lees meer >>

 

Nieuwsbrief - 4 oktober

Voorbeelden van SEO projecten

Lees meer >>

 

Probeer en download gratis SEO PowerSuite

Volg ons:

     Volg SEO Advies MKB op Pinterest

Nieuwsbrief

Welke zoektermen gebruiken mijn klanten?

Een goede keyword strategie is bepalend of je website makkelijk gevonden wordtDit is verreweg de belangrijkste vraag die je je bij zoekmachine optimalisatie moet stellen. Hierbij is het van groot belang dat je je doelgroep goed kent en hun gedachten kunt lezen. Immers, de manier waarop je potentiële klanten denken over de producten of diensten die je aanbiedt bepaalt welke zoekopdrachten zij zullen gebruiken. Het belangrijkste onderdeel van zoekmachine optimalisatie is het bepalen van je keyword strategie waarmee potentiële klanten je website moeten vinden.

Een goede keyword strategie is de sleutel tot succes

Het achterhalen van de zoektermen die je doelgroep zal gebruiken vereist onderzoek. Dit kunt je simpelweg doen door je doelgroep te vragen welke zoekopdrachten zij zouden gebruiken als zij op zoek zouden gaan naar de producten of diensten die je aanbiedt. Zorg er hierbij voor dat je je volkomen blanco opstelt en voorkom aannames! Laat je potentiële klanten spreken zodat je een goed beeld krijgt van mogelijke zoekopdrachten en de juiste strategie kunt bepalen.

Keyword advies van search engines

Als je moeite hebt de juiste zoektermen te achterhalen dan kunnen zoekmachines je helpen. Zoekmachines houden het zoekgedrag van gebruikers bij en kunnen je aangeven welke keywords vaak worden gebruikt.

Een combinatie van zoektermen loont

Omdat je niet de enige bent die je producten of diensten aanbiedt zul je met je keywords altijd concurreren met andere websites. Daarom is het vaak verstandig een strategie te kiezen met een combinatie van zoektermen. Heb je bijvoorbeeld een autobedrijf dan zult je op het keyword “autobedrijf” concurreren met duizenden andere autobedrijven in Nederland. Je kunt dan beter optimaliseren op een combinatie van “autobedrijf” met bijvoorbeeld het merk dat je voert en aanpalende diensten die je aanbiedt (vb, inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud. In de praktijk is het namelijk ook zo dat mensen die te algemeen zoeken hun zoekopdracht uitbreiden met extra zoektermen om het aantal resultaten te verkleinen. Lees hierover ook meer in het artikel over long tail keywords